راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند

فهرست محتوا

Brand Identity Assets 3 - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

مقدمه

هویت برند قوی یک شبه به وجود نمی آید. شما نمی توانید فقط چند رنگ را انتخاب کنید و به طور تصادفی یک لوگو را ایجاد کنید. شما باید به طور استراتژیک به طراحی خود نزدیک شوید تا هویتی بسازید که واقعاً نشان دهنده برند شما باشد و بتواند در حین رشد از شما حمایت کند. این امر مستلزم تفکر عمیق، تیمی با مهارت های ارتباطی و طراحی قوی و درک نزدیک از اینکه شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه می خواهید برند خود را به دنیا معرفی کنید، نیاز دارد.

این کار آسان نیست، اما برخی از مهمترین کارهایی است که هر برندی می تواند انجام دهد. بنابراین اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است آن را به روش درست انجام دهید. البته، پرداختن به هویت برند می تواند هم ترسناک و هم گیج کننده باشد. چه چیزی باید شامل آن شود؟ چگونه شروع می کنید؟ چه کسانی را باید درگیر کند ؟

نگران نباش با راهنمایی صحیح، می‌توانید به طور مؤثر این فرآیند را طی کنید، و به همین دلیل است که ما اینجا هستیم. برای آسان کردن آن، ما همه آن ها را به این راهنمای گام به گام ساده، شامل بهترین نکات و جعبه ابزار مفید برای کمک به شما در این راه، تقسیم کرده‌ایم. این راهنما را دنبال کنید و در نهایت به یک هویت برند زیبا و کاربردی خواهید رسید که به شما کمک می کند از رقبای خود پیشی بگیرید، با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید و داستان برند خود را از طریق هر محتوایی منتشر کنید.

بیایید وارد جزئیات شویم.

هویت برند چیست؟

لوگوی شماست؟ پالت رنگ شما؟ سبک اینفوگرافیک شما؟ این همه چیز است – و بیشتر.

مارتی نویمایر برندساز حرفه ای ، هویت برند را اینگونه تعریف می‌کند: «بیان بیرونی یک برند، از جمله علامت تجاری، نام، ارتباطات و ظاهر بصری آن است». برای ما، هویت برند مجموع ظاهر، احساس و صحبت برند شما با مردم است. (گاهی اوقات حتی شامل نحوه صدا، مزه، احساس و حتی بوی آن می شود.)

گفته می شود، وقتی بیشتر مردم در مورد هویت برند صحبت می کنند، به هویت بصری یک برند اشاره می کنند. برای اهداف این پست، این چیزی است که ما روی آن تمرکز خواهیم کرد.

چرا به هویت برند نیاز دارید؟

هویت برند قوی، ساخت بسته بندی زیبا نیست. بلکه در مورد ارتباط موثر داستان برند شما است. طراحی ابزار قدرتمندی است که می تواند نحوه تعامل مردم با برند شما را به سه روش مهم تغییر دهد.

1. تمایز: چگونه می توانید در یک بازار شلوغ متمایز شوید؟ هویت برند شما می تواند نقش مهمی ایفا کند. چه بخواهید محصولتان در قفسه برجسته باشد، چه بخواهید تبلیغات شما در فیس بوک برجسته شود، ایجاد یک ارائه استوار و منسجم راز موفقیت است.

2. ارتباط: هرچه مؤثرتر با کسی که هستید ارتباط برقرار کنید، برای افراد راحت‌تر می‌شود که با شما ارتباط برقرار کنند و در نهایت به جمع طرفداران مادام العمر شما بپیوندند.

3. تجربه: هر چیزی که ایجاد می کنید نشان دهنده برند شماست. بنابراین، اگر می‌خواهید یک تجربه برند استوار و منسجم ایجاد کنید، باید یک هویت استوار و منسجم ارائه دهید. از وب سایت شما، رسانه های اجتماعی و بروشورهای فروش شما، یک هویت قوی کلید ارتقاء تجربه برند شما است.

برخی از برندها هویت برند را به یک هنر ارتقا می دهند (به اپل، لگو یا لویز فکر کنید). بعضی از برندها آن را وارد میدان بازی خود می کنند( به واربی پارکر یا کسپر فکر کنید.). تعدای دیگر به دلیل اینکه نمی‌دانند چه کسی هستند یا نمی‌دانند چگونه به طور مؤثر با آن ارتباط برقرار کنند، با مشکل مواجه هستند. (حقیقت این است که برندهای زیادی در این اردوگاه قرار می گیرند.)

صرف نظر از اینکه در کدام طیف قرار دارید، یک چیز مسلم است. اگر می خواهید یک شرکت رقابتی و موفق باشید، ایجاد هویت برند قوی الزامی است.

هویت برند شامل چه مواردی می شود؟

هنگامی که یک هویت برند ایجاد می کنید، اساساً در حال ساخت جعبه ابزاری از عناصر بصری هستید که به شما کمک می کند تا به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید. این می تواند اساسی یا گسترده باشد. همه چیز به نیازهای برند شما بستگی دارد.

صرف نظر از این، هر برند به یک هویت ساده نیاز دارد که شامل سه عنصر اصلی است:

لوگو

 پالت رنگ

تایپوگرافی

اگر محتوای متنوع‌تری ایجاد می‌کنید (یا برنامه‌ریزی می‌کنید)، همچنین می‌توانید عناصر دیگری را برای بیان برند خود در رسانه‌ها طراحی کنید، از جمله:

عکاسی

تصویر

شمایل نگاری

تجسم داده ها

خبر خوب این است که لازم نیست همه چیز را یکجا طراحی کنید. اگر منابع زیادی ندارید (یا نمی دانید نیازهای آینده شما چه خواهد بود)، با لوگو، رنگ و تایپوگرافی اولیه شروع کنید. در صورت نیاز می توانید عناصر اضافی بسازید.

چه چیزی یک هویت برند قوی را می سازد؟

موضوع اینجاست داشتن هویت برند روی کاغذ به این معنی نیست که هویت شما خوب یا موثر است. حتی اگر هر عنصر مورد نیاز را طراحی کنید، ممکن است به شما در دستیابی به اهداف بلند مدتتان کمکی نکند.

یک هویت برند قوی باید برای همه کار کند، هم برای تیم داخلی شما (به عنوان مثال، سفیران برند، تولیدکنندگان محتوا) و هم افرادی که با آن تعامل خواهند داشت (مثلاً مشتریان) برای موفقیت واقعی، باید هویت برندی بسازید که…

  • متمایز: در بین رقبا برجسته است و توجه مردم را به خود جلب می کند.
  • خاطره انگیز: تاثیر بصری می گذارد. (اپل را در نظر بگیرید: این لوگو به قدری خاطره انگیز است که فقط لوگو و نه نام آنها را در محصولات خود گنجانده است.)
  • مقیاس پذیر: می تواند با نام تجاری رشد و تکامل یابد.
  • انعطاف پذیر: می تواند در بسیاری از برنامه های کاربردی مختلف (وب، چاپ و غیره) استفاده شود.
  • منسجم: هر قطعه مکمل دیگری است.
  • کاربرد آسان: استفاده از آن برای طراحان بصری و واضح است.

اگر هویتی طراحی کنید که با مخاطب هدف شما همخوانی نداشته باشد، یا واقعاً نشان دهنده برند شما نباشد، کار زیادی را هدر داده اید. (خوشبختانه، ما این راهنما را ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق نمی افتد.)

چگونه یک هویت برند بسازیم

برای ابهام زدایی فرآیند، ما این فرآیند را به 10 مرحله تقسیم کرده‌ایم تا شما را از A به Z برسانیم. این مراحل به این ترتیب خاص فهرست شده‌اند، زیرا عناصر مختلف هویت شما، بر اساس دیگران ساخته شده‌اند. چه در حال ساختن یک هویت تازه از ابتدا باشید و چه در حال تغییر نام تجاری هستید، این ترتیب را دنبال کنید تا یک هویت برند قوی طراحی کنید که شما را برای موفقیت آماده کند.

مرحله 1: بنیاد خود را بشناسید

قبل از اینکه وارد مراحلی شوید در اینجا به تفصیل می پردازیم، بدانید که جنبه بصری هویت برند شما اولین چیزی نیست که هنگام ساختن یک برند باید به آن بپردازید. در واقع آخرین چیز است. برند مانند خانه است. باید روی یک پایه محکم ساخته شود.

ابتدا باید بدانید که چه کسی هستید: شخصیت شما چیست؟ به چه چیزی اهمیت می دهید؟ چه کار میکنی؟ چگونه در مورد کاری که انجام می دهید صحبت می کنید؟ اینها عناصر اصلی برند شما هستند که هویت بصری شما با آنها ارتباط برقرار می کند. اگر این پایه و اساس را ندارید، نمی توانید هویت بصری طراحی کنید که به درستی داستان برند شما را بازگو کند.

چگونه انجامش بدهیم

قبل از ادامه، مطمئن شوید که موارد زیر را می دانید:

  • قلب برند: این بیانیه ای از اصول اصلی برند شما (به ویژه هدف، چشم انداز، ماموریت و ارزش های شما) است. اگر این مستندات را ندارید، به راهنمای ما مراجعه کنید تا قلب برند خود را پیدا کنید.
  • نام تجاری: اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، نحوه انتخاب نام مناسب را بیابید. توجه: شما  نمی توانید یک لوگو را بدون نام طراحی کنید.
  • ماهیت برند: این صدا، لحن و شخصیت شماست. اگر به وضوح بیشتری در مورد آنها نیاز دارید، برای یافتن صدا و شخصیت خود به راهنمای ما مراجعه کنید.
  • پیام‌رسانی: شعار، ارزش پیشنهادی و ستون‌های پیام خود را بشناسید تا مطمئن شوید هویت بصری شما داستان درستی را منتقل می‌کند.

علاوه بر این، باید بدانید چرا اصلاً این فرآیند را طی می کنید. اگر از صفر شروع می کنید، واضح است که چرا باید این کار را انجام دهید. اگر در حال تغییر نام تجاری هستید، مطمئن شوید که همه اعضای تیم شما چالش‌هایی را که در رابطه با هویت فعلی‌تان با آن روبرو هستید و آنچه را که امیدوارید با هویت جدید به دست آورید، درک کنند. (در اینجا 10 دلیل برای در نظر گرفتن هویت برند جدید آورده شده است.)

تا زمانی که عناصر اصلی برند خود را تثبیت کرده اید، و تیمتان از هدف شما آگاه هستند و همراه شما هستند، می توانید ادامه دهید.

مرحله 2: هویت فعلی خود را ارزیابی کنید

برندسازی خوب در نهایت به ارتباط خوب وابسته است. برای اینکه مطمئن شوید خروجی بصری شما با ارزش های برند شما همسو می شود، شخصیت شما را منعکس می کند و کل داستان برند شما را به اشتراک می گذارد، باید درک درستی از برند خود داشته باشید.

بنابراین، باید با ارزیابی برند شروع کنید تا متوجه شوید:

  • وضعیت فعلی هویت برند شما
  • چگونه ممکن است آن هویت برند ایجاد یا بهینه شود تا با اهداف آینده شما هماهنگ شود

با نگاهی انتقادی به برند خود، می توانید بینش هایی را که برای ساختن هویتی که به طور دقیق آن را به اشتراک می گذارد، به دست آورید.

چگونه انجامش بدهیم

از الگوی حسابرسی برند در جعبه ابزار استفاده کنید و راهنمای ما را برای بررسی هویت فعلی برند خود دنبال کنید. بعداً درباره مسیری که می‌خواهید به آن بروید، گفتگوهای بیشتری خواهید داشت، اما این الگو اولین قدم برای اطمینان از حرکت در مسیر درست است.

مرحله 3: رقابت خود را بررسی کنید

ساختن هویت برند کاملا در مورد تمایز است: نشان دادن اینکه برند شما قابل مشاهده، مرتبط و منحصر به فرد است. بنابراین، بسیار مهم است که نه تنها درک کنید که رقیب شما چه کسی است، بلکه نحوه مقایسه برند شما از نظر ارائه بصری شما نیز بسیار مهم است.

از طریق ممیزی رقیب، می توانید نام تجاری خود را با هر رقیب مقایسه کنید، و رقبای خود را به طور کلی مقایسه کنید، که می تواند بینش های شگفت انگیزی را نشان دهد.

به عنوان مثال، یک بار تحقیقات رقابتی برای یک برند انجام دادیم و متوجه شدیم که همه رقبای آنها دقیقاً از چهار رنگ مشابه استفاده می کنند. این غیر معمول نیست، زیرا بسیاری از صنایع تمایل دارند به سمت عناصر بصری یکسانی گرایش پیدا کنند (به استفاده نتفلیکس و یوتیوب از رنگ قرمز فکر کنید)، اما فرصتی عالی برای تمایز نشان داد.

واقعیت جالب: در سال 2011، پلتفرم ویدیویی توییچ با نام تجاری تمام بنفش خود سروصدا کرد (در زمانی که رقبای آنها از رنگ های سبز و قرمز پررنگ استفاده می کردند). رنگ فوراً به علامت بارز برند آنها تبدیل شد (اکنون یک شرکت چند میلیارد دلاری).

توجه به این نوع فرصت ها دلیلی ارزشمند است که بررسی رقیب می تواند ارزشمند باشد.

چگونه انجامش بدهیم

از الگوی حسابرسی برند رقیب در جعبه ابزار برای ارزیابی 5 رقیب برتر خود استفاده کنید.

همانطور که در این فرآیند حرکت می کنید، توجه ویژه ای به نحوه نمایش رقبای خود از نظر عناصر بصری مشترک، روندها، تم های بصری خاص صنعت، شخصیت های برند و غیره داشته باشید.

مرحله 4: در جهت بصری وارد شوید

اکنون که نگاهی انتقادی به هویت فعلی خود و هویت رقبای خود انداخته اید، زمان آن رسیده است که تیم خود را در جهتی که می خواهید در آن حرکت کنید هماهنگ کنید.

طراحی می تواند فوق العاده ذهنی باشد. رنگ هایی که قدرت را به یک فرد منتقل می کنند ممکن است توسط دیگران کاملاً متفاوت درک شوند. حتی واژگانی که برای توصیف برند خود استفاده می کنید می تواند در تیم شما به طور متفاوتی تفسیر شود.

در این مرحله هنوز برای طراحی آماده نیستید. ابتدا باید مکالمات مهمی داشته باشید و تمرین هایی را انجام دهید که به شما کمک می کند تا به یک چشم انداز مشترک برای هویت برند خود برسید.

  • ویژگی های کلیدی برندی که می خواهید از طریق تصاویر خود بیان کنید چیست؟
  • چه نوع از بصری با این ویژگی ها ارتباط برقرار می کند؟
  • دوست دارید مردم وقتی برند شما را “می بینند” چه احساسی داشته باشند؟

توجه: مهم است که ذینفعان برند را در یک اتاق قرار دهید تا این مکالمات را انجام دهند، مسیر رو به جلو را شناسایی کنند و مطمئن شوید که همه اعضای تیم همسو هستند. (بینش‌هایی که از این مکالمات به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند خلاصه ای خلاقانه‌ را ایجاد کنید که طراحان از آن برای زنده کردن تصاویر استفاده می‌کنند.)

چگونه انجامش بدهیم

برای تسریع این مکالمات، انجام تمرین هایی برای هدایت مکالمه، به شما کمک می کند. (این را به عنوان یک جلسه روان درمانی در نظر بگیرید.) از تمرین طیف ویژگی های برند در جعبه ابزار استفاده کنید تا به تیم خود کمک کنید تا ویژگی های اصلی برند را که می خواهید از طریق هویت برند خود منتقل کنید، شناسایی کنند.

توجه: در یک جلسه اطلاعات بینش مورد نیاز را دریافت نخواهید کرد. ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا صحبت شود و به توافق برسند.

مرحله 5: خلاصه برند خود را بنویسید

پس از تکمیل مراحل قبلی، اطلاعات مورد نیاز برای شروع طراحی را در اختیار دارید. با این حال، نباید عجله کنید. با یک خلاصه خلاقانه شروع کنید که جزئیات لازم برای همراه نگه داشتن تیم خود را نشان می دهد – و اطمینان حاصل کنید که هویتی ایجاد می‌کنید که با اهداف برند شما همسو باشد.

چگونه انجامش بدهیم

از الگوی مختصر برندسازی ما استفاده کنید. توجه: اطلاعات نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. خلاصه شما همیشه باید اطلاع‌رسانی کند، نه اینکه زیاد و گمراه کننده باشد.

مرحله 6: لوگوی خود را طراحی کنید

هویت برند یک سیستم طراحی پیچیده است. هر عنصر بر دیگری تأثیر می گذارد، اما با لوگوی شما شروع می شود. یک لوگوی قوی جوهره برند شما را به تصویر می کشد و به شما کمک می کند علامت خود را در جهان آشکار کنید.

چگونه انجامش بدهیم

می‌توانید در اینجا به یه طور قدیمی پیش بروید و مدادها را بیرون بیاورید و به صورت آزاد در سیاه و سفید طراحی کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که تصاویر اصلی به اندازه کافی قدرتمند هستند تا پیام را به تنهایی و بدون افزایش رنگ ارائه دهند. برای شروع، روی اشکال شل و تصاویر مکمل کار کنید تا علامت لوگوی خود را الهام بخشد. برای دستورالعمل های گام به گام، راهنمای ما را برای طراحی لوگوی مورد علاقه خود بررسی کنید. اگر به‌دنبال الهام‌بخش خلاق هستید، می‌توانید این 15 نمونه از برندهای دارای هویت را نیز بررسی کنید.

How to create a brand identity 2 - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

مرحله 7: پالت رنگ خود را انتخاب کنید

هنگامی که یک لوگوی خالص دارید، می توانید پالت رنگ خود را کشف کنید. رنگ ابزاری عالی برای متمایز کردن برند شما از رقبا است، اما بدانید که رنگ می‌تواند احساسات قوی را نیز برانگیزد، پس عاقلانه انتخاب کنید.

چگونه انجامش بدهیم

یک پالت رنگ خوب تمیز و منعطف است و به طراحان انتخاب های کافی برای خلاقیت ارائه می دهد اما به اندازه ای نیست که آنها را تحت تأثیر قرار دهد. این شامل:

  • 1 رنگ اصلی
  • دو رنگ اولیه
  • سه تا پنج رنگ مکمل
  • دو رنگ تاکیدی

برای راهنمایی های بیشتر، راهنمای ما برای انتخاب رنگ های مناسب برای هویت برند خود را ببینید.

how to create a brand identity cove - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c
Sweet Mission 3 - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

مرحله 8: تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

هر عنصر بصری در هویت شما باید به یک زبان بصری منسجم کمک کند، و بنابراین هر یک باید مکمل دیگری باشد. این به ویژه در مورد تایپوگرافی صدق می کند، که باید با شکل لوگوی شما مشخص شود.

چگونه انجامش بدهیم

هر مرحله از طراحی چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارد، اما تایپوگرافی می‌تواند در یک زبان بصری دشوار باشد، به خصوص زمانی که برندها از روندهایی پیروی می‌کنند که برای یک بازه کوتاه داغ هستند، اما به سرعت قدیمی می‌شوند یا غیراصیل به نظر می‌رسند (سریف در مقابل غیرسریف).

برای ساده نگه داشتن آن، تعداد تایپفیس ها را به 2-3 تا محدود کنید. این معمولاً شامل تایپ‌فیس‌های اولیه و ثانویه برند برای اهداف خاص می‌شود، مانند تایپ‌فیس کپی بدن، تایپ‌فیس UI، و غیره. برای بررسی عمیق‌تر در انتخاب تایپوگرافی (از جمله اینکه آیا فونت‌ها را تغییر می‌دهید یا نه)، به راهنمای ما برای انتخاب بهترین تایپوگرافی برای برند خود مراجعه کنید.

how to create a brand identity typography - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

مرحله 9: طراحی عناصر اضافی

نیازهای هر برند متفاوت است، بنابراین ممکن است نیاز به طراحی یک هویت جامع داشته باشید یا نداشته باشید. گفتنی است، نیازهای آینده برند خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید، مطمئن شوید که آن عناصر را در هویت خود قرار داده اید.

how to create a brand identity photos - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

عکاسی

عکاسی نقش بسیار زیادی در هویت برند شما دارد، از تصاویر گرفته شده از محصول تا تبلیغات شما. شناسایی رهنمودهای واضح در مورد انواع تصاویر (و درمان های بصری) که مناسب هستند و نیستند، مهم است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش تصاویر در داستان سرایی، به راهنمای برند فابریک برای عکاسی برند مراجعه کنید.

تصویر

وقتی صحبت از تصویرسازی می شود، به زبانی منسجم و یکنواخت نیاز دارید. بیش از حد به تصویر نکشید یا از سبک های متضاد استفاده نکنید. در عوض، به این فکر کنید که چگونه تصویر شما در ارتباط با سایر عناصر بصری استفاده خواهد شد.

برای اینکه بفهمید چگونه برند خود را نشان دهید، نکات مجله اسمشینگ را برای ترسیم هویت قوی دنبال کنید.

How to create a brand identity - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

شمایل نگاری

شمایل نگاری خوب نه تنها تحت تأثیر زبان بصری خلاقانه بلکه تحت تأثیر برنامه های کاربردی برای کار قرار می گیرد. این بستگی به محصول یا خدمات شما و همچنین صنعت و رسانه دارد (به عنوان مثال، وب سایت در مقابل بروشورهای فروش چاپی).

شمایل نگاری بخشی از هنر است، بخشی علم است، بنابراین شما می خواهید مطمئن شوید که همه چیز تا حد امکان واضح است. برای راهنمایی‌های بیشتر، راهنمای کامل طراحی سیستم‌ها برای شمایل‌نگاری را ببینید.

How to create brand identity 20 General Keys Iconography - راهنمای برتر برای ایجاد هویت برند - هویت برند, جزوه برندسازی, تبلیغات, برندینگ, برندسازی در ایران, برندسازی, برند, ایجاد هویت برند, استراتژی - %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

تجسم داده ها

علاوه بر جذابیت زیبایی شناختی، داده ها باید برای وضوح و درک طراحی شوند. بنابراین، طراحی تجسم هایی که به بهترین شیوه های تجسم داده ها پایبند باشند، مهم است.

اگر با بهترین روش‌های داده آشنا نیستید، با راهنمای Data Visualization 101 چگونه متداول‌ترین  نمودارها را طراحی کنید و این 25 نکته را برای بهبود تجسم داده‌های خود بررسی کنید.

قبل از حرکت، از چک لیست هویت برند در جعبه ابزار استفاده کنید تا مطمئن شوید که زبان بصری شما کامل است و به بهترین شیوه ها پایبند است. شما همچنین می توانید این 75 نکته، ابزار و منبع را نشانه گذاری کنید تا به تیم خود کمک کنید تا یک هویت برند عالی ایجاد کند.

مرحله 10: دستورالعمل های برند خود را بسازید

تنها چیزی که دلخراش تر از یک هویت نام تجاری با طراحی ضعیف، هویتی است که به زیبایی طراحی شده است که هرگز استفاده نشده یا اشتباه استفاده می شود. راهنمای سبک برند در اینجا نجات‌دهنده است – اگر به روش درست ساخته شده باشد.

چگونه انجامش بدهیم

تمام بخش های هویت برند را شامل دستورالعمل های آسان و واضح کنید از جمله مثال‌ها و موارد استفاده برای چاپ، وب، ویدیو، و عناصر تعاملی (در صورت وجود). همچنین جزئیات عملی را درج کنید، که دارای اطلاعات مورد نیاز برای طراحان شما است که به ان ها در تکرار طراحی موفقیت آمیز هویت برند کمک می کند. برای جهت‌گیری بیشتر، به‌علاوه مثال‌های عالی، راهنمای ما را دنبال کنید تا یک راهنمای برند ایجاد کنید که مردم از آن استفاده می‌کنند.

پس از تکمیل، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها در تیم توزیع شده، در مکانی با دسترسی آسان ذخیره شده و به طور منظم به روز می شوند.

چگونه از هویت برند جدید خود استفاده کنید

همانطور که می دانیم، زمانی که صحبت از ایجاد یک برند قوی می شود، ثبات نکته ی  کلیدی است. شما نمی توانید هویت جدید برند خود را وارد دنیا کنید و از مردم انتظار داشته باشید که فورا نحوه استفاده از آن را بدانند. یک نفر را برای پاسخگویی به همه سؤالات مربوط به برنامه تجاری تعیین کنید و یک سیستم کنترل کیفیت را برای حفظ یکپارچگی نام تجاری خود در هر نقطه تماس پیاده سازی کنید. شما هم چنین باید…

  • بیابید که در هر مرحله از چه اشتباهاتی در هویت برند اجتناب کنید.
  • به 5 نکته ما برای راه اندازی یک عرضه موثر مراجعه کنید.
  • این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تمام محتوای شما در آینده همراه برند است.

و اگر احساس می‌کنید خسته هستید یا منابع لازم برای انجام پروژه را ندارید، کمک متخصص را در نظر بگیرید. نکات ما را دنبال کنید یا با ما گپ بزنید تا آژانس خلاقانه مناسب خود را پیدا کنید. ما خوشحالیم که به شما کمک می کنیم تا نام تجاری خود را در مسیر درست قرار دهید.