تصویر برند در مقابل هویت برند همراه با 10 راه برای ایجاد تصویر برند قوی

فهرست محتوا

مقدمه

تصویر برند در مقابل هویت برند – هر دو موضوع ارتباط زیادی با نظر مصرف کننده دارند، اما تفاوت مشخصی دارند.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، زمانی گفت:

“برندینگ چیزی است که مردم زمانی در حضور آن ها نیستید در مورد شما می گویند.” . ( جمله نیاز به بازنویسی دارد)

این یک بیانیه مناسب در رابطه با تصویر برند در مقابل هویت برند است، و شما در شرف یافتن دلیل آن هستید!

قبل از پرداختن به تصویر برند در مقابل هویت برند، بیایید ابتدا این مفاهیم را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

هویت برند: تعریف

identity theft - تصویر برند در مقابل هویت برند همراه با 10 راه برای ایجاد تصویر برند قوی -  - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87

هویت شما چیزی است که شما را می سازد. و هویت برند شما نیز از همین مفهوم پیروی می کند. چه چیزی در برند شما وجود دارد که آن را از سایر برندهای موجود در آن صنعت متمایز می کند؟ پاسخ در هویت آن نهفته است.

چگونه هویت برند خود را می سازید؟ با پاسخ دادن به این سوالات شروع کنید:

  • چرا تصمیم گرفتم این برند را راه اندازی کنم؟
  • امیدوار هستم چه چیزی را بدست بیاورم؟
  • چه چیزی برند من را خاص و متمایز می کند؟
  • ارزش ها و باورهای اساسی که در حمایت از برند من وجود دارد چیست؟
  • چرا مصرف کنندگان باید برند من را انتخاب کنند و برند دیگری را انتخاب نکنند؟
  • اگر بخواهم نام تجاری خود را به یک طراحی بصری تبدیل کنم، آن چه خواهد بود؟
  • اگر بتوانم هسته اصلی برند خود را در پنج کلمه توصیف کنم، آن‌ها چه خواهند بود؟

هنگامی که این سوالات را از خود پرسیدید، ساختن جنبه های اساسی هویت یک برند سخت نخواهد بود، از جمله ساختن:

  • شخصیت برند شما
  • چشم انداز و ماموریت برند شما
  • سیستم اعتقادی برند شما
  • صدای برند شما
  • جایگاه برند شما
  • طراحی برند شما

وقتی به کوکاکولا فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ به احتمال زیاد، این رنگ قرمز قابل توجه است که اکثر مردم آن را با نام تجاری مرتبط می دانند. این قرمز، اگرچه فقط یک رنگ برند است، اما جنبه اساسی هویت کوکاکولا است. به شخصیت و طراحی برند کمک می کند و در لوگوی خود، که چهره یک برند است، نشان داده شده است و برای هر کسی که آن را می بیند، بر بر وجود آن تأکید دارد.  (عالی . بسیار روان و خوب آفرین)

امروزه اکثر مردم کوکاکولا را با انرژی قرمز و نشاط آور مرتبط می دانند. این تنها یکی از مؤلفه‌های هویت برند است و تمام عناصر هویت برند باید به یکدیگر کمک کنند و به طور یکپارچه در کنار هم قرار گیرند.

در نهایت، هویت برند شما همان چیزی است که برند شما به عنوان یک نهاد شرکتی کامل است. دارای شخصیت، دیدگاه‌های منحصربه‌فرد و میل به انجام کاری معنادار است. این چیزی است که شما را از رقبای بیشماری جدا می کند. به بازار هدف شما نشان می دهد که شما چه کسی هستید، آنها چه انتظاراتی می توانند از شما داشته باشند و مهمتر از همه اینکه چرا باید شما را انتخاب کنند.

اکنون، شما نمی توانید به طور کامل نحوه درک مشتریان از برند خود را کنترل کنید. با این حال، با داشتن هویت برند و بینشی نسبت به تصویر برند خود، قطعاً می توانید راه خود را به سمت نور مطلوب هدایت کنید. این شما را به سوال مهم بعدی می رساند: تصویر برند چیست؟

تصویر برند: تعریف

photo 1563297592 d5a4661d8671 - تصویر برند در مقابل هویت برند همراه با 10 راه برای ایجاد تصویر برند قوی -  - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87

به عبارت ساده، تصویر برند به این معناست که مشتریان چگونه برند شما را درک می کنند. این احساسی است که آنها نسبت به برند شما دارند. به نوعی، تصویر برند شما ارتباط مستقیمی با هویت برند شما دارد. اینکه می خواهید مخاطبانتان در مورد شما چه احساسی داشته باشند و در مورد شما فکر کنند بستگی به نحوه ساخت هویت برندتان دارد.

برخلاف هویت برند، که باید فوراً شکل گیری آن را شروع کنید، تصویر برند شما در طول زمان توسعه می یابد. مخاطبان شما بر اساس مشاهدات و تعامل با شما به درکی از برند شما خواهند ساخت.

برند شما می تواند در بین بسیاری از افراد متفاوت درک شود، بنابراین ایجاد یک تصویر برند ثابت کار آسانی نیست. با این حال، اگر شما به عنوان یک عامل اصلی در طول فرآیند هویت برند، ثبات داشته باشید، احتمالاً ساختن تصویر برند نیز با شما همراه خواهد شد.

اینها برخی از مزایای داشتن یک تصویر برند معتبر است:

  • با پاسخ مشتریان به برندهایی که با آنها ارتباط برقرار می کنند، سود بیشتری کسب خواهید کرد.
  • معرفی تغییرات یا محصولات جدید آسان تر خواهد بود.
  • یک رابطه تجاری-مشتری قوی و محکم ایجاد خواهد شد.
  • مشتریان فعلی به قابلیت های برند اطمینان بیشتری خواهند داشت.
  • مشتریان، بیشتر احتمال دارد که برند شما را به همتایان خود توصیه کنند.

درک مشتریان از برند شما منجر به ذهنیت خاصی می شود که می تواند بر جذب افراد بیشتر و افزایش رشد شرکت، محصولات و خدمات شما تأثیر بگذارد.

مهم است که تأکید کنیم که تصویر برند در زمان اتفاق می افتد. بنابراین، شما باید با تمام تصمیمات برند سازگار باشید و برای رشد بلند مدت برند خود مصمم باشید. یک گام اشتباه می تواند تصویر برند شما را تحت تاثیر قرار دهد و حل این مشکلات به زمان و تلاش زیادی نیاز خواهد داشت.

مطالعات نشان می دهد که 86 درصد مردم از شرکت هایی با رتبه های بالاتر و نظرات خوب خرید می کنند. این نمونه ای از کسب و کار با تصویر برند مثبت است.

برای ایجاد یک تصویر برند قوی، باید:

1. یک هویت برند مستحکم و ثابت بسازید.

2. اجازه دهید هویت برند شما در هر تصمیم تجاری خود را نشان دهد.

3. به هر قیمتی نیازها و رضایت مشتری را اولویت بندی کنید.

اما این همه ماجرا نیست!

10 نکته ساده برای ایجاد یک تصویر برند پایدار

mentaal vitaal tips - تصویر برند در مقابل هویت برند همراه با 10 راه برای ایجاد تصویر برند قوی -  - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87

تصویر برند شما تصوری است که مشتریان شما هر بار که با برند شما روبرو می شوند یا به یاد می آورند، شکل می گیرد. در اینجا ده نکته مطمئن در مورد اینکه چگونه می توانید یک تصویر برند آنلاین ثابت ایجاد کنید آورده شده است:

1. یک برند به یاد ماندنی بسازید

برای اینکه کسی با پیام برند شما ارتباط برقرار کند، باید ابتدا به یاد بیاورد که برند شما چگونه به نظر می رسد، چه نامی دارد و به چه معناست.

شما باید همانطور که وقتی کسی می‌گوید «کولا»، کوکاکولا را به خاطر می‌آورد یا وقتی می‌گوید «تلفن هوشمند» آیفون را به یاد می‌آورد، به یاد آورده شوید. البته اینها برندهای بزرگی هستند که زمان و انرژی زیادی را برای تبلیغ پیام خود صرف کرده اند

لوگو و نام تجاری شما تنها نکاتی از کوه یخ است که می خواهید تجربه ای به یاد ماندنی برای مشتریان ایجاد کنید.

هنگامی که قصد ایجاد یک برند به یاد ماندنی را دارید، ابتدا با نیازها و ویژگی های محبوب مشتری خود آشنا شوید. یک نام تجاری، طراحی لوگو و هویت برند ایجاد کنید که به شخصیت آنها نزدیکتر باشد.

2. بازاری را که در آن فعالیت می کنید را مطالعه کنید

نکته: شما هرگز نمی توانید شن و ماسه را در بیابان بفروشید.

شناخت بازاری که قصد دارید در آن فعالیت کنید ضروری است. این یک میدان بازی رقابتی است که در آن مشتریان شما به طور مداوم توسط پیشنهادات دیگر بمباران می شوند.

تحقیقات بازار می تواند برای برند شما بسیار سودآور باشد:

وقتی برند خود را طراحی می کنید، باید آن را در مقابل رقبا تنظیم کنید. شما باید بدانید که بسته بندی و لوگوی شما چقدر سریع می تواند با حداقل تلاش، مشتری مورد نظر خود را جذب کند و به خاطر سپرده شود.

3. یک دستورالعمل برند دقیق ایجاد کنید

تصویر برند شما در نحوه ارتباط شما از طریق کانال های مختلف منعکس می شود. یک دستورالعمل برند به شما کمک می‌کند تا به ارزش‌هایی که در ابتدای شروع کار اتخاذ کرده‌اید وفادار بمانید. فیلیپس سال‌ها است که کالاهای الکتریکی خود را بر اساس نوآوری می‌فروشد. این همان چیزی است که نام برند را با نوآوری مترادف می کند.

اسناد دستورالعمل برند شما می‌تواند با گذشت زمان تکامل یابد، اما عناصر کلیدی آن، مانند لحن صدا و تصاویری که تعریف می‌کنید، باید حداقل برای سال‌های اولیه ثابت بماند. این باعث می شود که وقت کافی برای این تمرین صرف کنید.

4. الگوهای خود را استاندارد کنید

اولین ارتباطی که ارسال می کنید ممکن است برای مشتریان شما نا آشنا باشد. اما دومین موردی که می فرستید می تواند باعث یادآوری شود. همانطور که مشتریان همچنان برند شما را در طبقات مغازه ها، تبلیغات یا حتی روی لباس کارکنان خود مشاهده می کنند، آن را به طور فزاینده ای آشنا می بینند و شروع به ارتباط با آن می کنند.

قالب‌سازی، علاوه بر اینکه برند شما را به راحتی قابل تشخیص می‌کند، بلکه تیم خلاق شما را نیز از دردسر ایجاد هر سه ماهه یا هر سال یک چیز جدید نجات می‌دهد. به الگوهای خود بچسبید و متوجه خواهید شد که مشتریان قادر خواهند بود محصول و ارتباطات شما را حتی بدون دیدن لوگوی شما تشخیص دهند.

5. ارتباطات خود را برای کانال های مختلف تطبیق دهید

برندی بسازید که برای رسانه های مختلف انعطاف پذیر باشد. دستورالعمل ها و الگوهای شما باید پست های رسانه های اجتماعی، داستان های عمودی، بنرهای وب، انبارهای نئون در فضای باز، پوسترهای A4، تبلیغات در مجلات، تبلیغات تلویزیونی، فیلمنامه رادیویی و آثار را پوشش دهند.

لازم نیست همه چیز را در رسانه‌های بازاریابی مختلف، به محض شنیدن کلمه شروع، به کار ببرید. اما باید برای سازگاری با چیز بزرگ بعدی آماده باشید.

ایجاد یک راهنما، یک فعالیت یک باره است که به شما امکان می دهد این زمینه ها را پوشش دهید. شما می توانید ردپای دیجیتالی مشتریان خود را دنبال کنید و آنها را در حین عبور از اینترنت مورد هدف قرار دهید.

6. به ساختن دانش خود ادامه دهید

می توان فرض کرد که همیشه چیزی وجود دارد که هنوز می توان در مورد آن یاد گرفت. همچنین به شما کمک می‌کند که فرض کنید رقابت شما در این عرصه‌های جدید، ناشناخته و بسیار قدرتمند در حال افزایش است. شما می خواهید پیش از آنها وارد میدان شوید.

متأسفانه، هیچ میانبری برای اطمینان از اینکه شما از حریف جلوتر هستید وجود ندارد. شما باید به تحقیق و یادگیری ادامه دهید.

این می تواند به ایجاد تصویر آنلاین برند شما کمک زیادی کند زیرا شما را به عنوان یک تجارت آینده نگر، مدرن و فعال معرفی می کند. این فضای خوبی برای حضور است، به خصوص با وجود پلتفرم‌های جدید بسیاری که هرازگاهی ظاهر می‌شوند.

7. در طراحی و لحن صدا ثابت باشید

طراحی و کلمات استفاده شده توسط برند شما شخصیت آن را شکل می دهد. مشتریان به شخصیتی اعتماد می کنند که مدام تغییر نمی کند. ثبات تصویر برند شما به جلب اعتماد ارزشمند مشتریان شما کمک می کند.

بیایید چیتوس را مثال بزنیم. آن‌ها همیشه راه‌هایی برای سرگرم کردن تجربه غذا خوردن با پوشش داستان‌هایی درباره افرادی با انگشتان لکه‌دار پیدا کرده‌اند. آن‌ها از رنگ نارنجی روشن استفاده می‌کنند و طلسم خود را تا حد امکان به وثیقه‌های بازاریابی می‌زنند.

در نتیجه، یک تبلیغ چیتوس را می بینید و بدون نیاز به خواندن برچسب آن را تشخیص می دهید. نکته کلیدی این است که آنها آن را ثابت نگه دارند. تصور کنید یک تبلیغ سبز و مشکی نئونی برای چیتوس ببینید. آیا این شما را به عنوان یک خریدار گیج نمی کند؟

8. یک داشبورد نظارت بر برند راه اندازی کنید

هنگامی که اصول و دستورالعمل های خود را مشخص کردید، قسمت دشوار شروع می شود. اکنون باید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که در اینترنت اتفاق می‌افتد و حتی اندکی به برند شما مرتبط است را نظارت می‌کنید.

برند شما و درک آن در ذهن مشتری همیشه در حال تغییر است. اینترنت به مشتریان شما راهی آسان برای تبدیل شکایات به اقدامات می دهد.

به‌عنوان یک برند مسئول، باید اطمینان حاصل کنید که شکایات مشتریانتان تایید شده و تصمیمات قبل از تشدید اوضاع برآورده می‌شوند.

نظارت بر نام تجاری می تواند به شما کمک کند تا نحوه ارتباط برند خود را در چارچوب دستورالعمل هایی که برای آن تنظیم کرده اید، پیگیری کنید. این به ایجاد تصویر مثبت از برند برای مشتریان شما کمک زیادی می کند.

9. یک مکالمه دو طرفه با مشتریان ایجاد کنید

یک برند آنلاین بودن به شما این مزیت را می دهد که با مشتریان خود گفتگو کنید. دیگر عصر تلویزیون و رادیو نیست.

مشتریان شما می‌خواهند از شما بشنوند، ببینند که طعنه‌های هوشمندانه آن‌ها را با پاسخ‌های هوشمند تصدیق می‌کنید، یا حتی فقط می‌خواهند برند شما مانند آنچه در مورد شما پست کرده‌اند باشد. این برای نظرات مثبت صادق است.

وقتی مشتری شما ناراضی است، از پاسخ های رباتیک خودداری کنید. نسبت به مشکل آنها همدل باشید. انسان باشید و به جای شکایت کردن با آنها مانند یک انسان رفتار کنید. آنها برای استفاده از برند یا محصول شما پول پرداخت کرده اند و حق دارند وقتی اوضاع بهم ریخته است احساس ناامیدی کنند.

آرامش خود را حفظ کنید و با مشتریان خود وارد گفتگوی صمیمانه شوید. می‌توانید موارد را از جدول زمانی خود (از آنجایی که بسیار عمومی است) حذف کنید و در مورد مشکل از طریق پیام‌رسانی مستقیم صحبت کنید.

10. با مشتریان خود تکامل پیدا کنید

سه سال پیش، تقریباً هیچ برندی برای تیک تاک محتوا تولید نمی کرد. امروزه، این رگ حیات بسیاری از برندهاست که می خواهند پیام خود را به مشتریان برسانند. مشتریان شما به طور مداوم در حال کشف راه های جدید برای سرمایه گذاری زمان و توجه خود هستند.

به عنوان یک برند، باید یک قدم جلوتر از آنها باشید. بازی کردن با عادات مشتری هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

در سال 2016، مک دونالد به طور کامل بسته بندی نمادین قرمز و زرد خود را به یک طراحی کاملاً تازه تغییر داد.

حتی ویترین فروشگاه‌های آن‌ها کمتر شبیه خانه‌های بازی بچه‌ها و بیشتر شبیه اتاق‌های نشیمن شد، بنابراین مشتریان بزرگ‌شده‌شان را تشویق می‌کردند که برای یک فنجان قهوه از رستوران‌هایشان دیدن کنند و جلسات کاری غیررسمی را برگزار کنند. این تغییر در تمام رسانه های آنها نیز ثابت بود.

یک تصویر ثابت از برند می تواند راه طولانی در ایجاد یک رابطه پایدار با مشتریان شما داشته باشد. نکته کلیدی این است که در بین دوره‌ها، انواع رسانه‌ها و نقاط تماس مشتری سازگار باشید.

تصویر برند در مقابل هویت برند: یک رابطه

Relation - تصویر برند در مقابل هویت برند همراه با 10 راه برای ایجاد تصویر برند قوی -  - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87

هویت برند به این معناست که شرکت چگونه خود را به مشتریان نشان می دهد و اینکه برند چگونه می خواهد که مشتری آن را درک کند. از سوی دیگر، در واقع تصویر برند این است که چگونه مشتریان برند را درک می کنند.

چیزی که تصویر برند را مشکل می کند این است که کنترل روی آن تقریباً وجود ندارد. به همین دلیل مهم است که در هر حرکتی که به عنوان یک برند انجام می دهید، همیشه با هویت برند خود هماهنگ باشید.

آیا برند شما به قابلیت اطمینان به عنوان یک باور اصلی اعتقاد دارد؟ خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان ارائه دهید. آیا صدای برند شما دلگرم کننده و دوستانه است؟ در همه اخبار و پلتفرم ها با آن سازگار باشید. سازگاری با هویت شما، کلید داشتن یک تصویر برند موفق است.

به این موضوع اینگونه فکر کنید: برندها مانند مردم هستند. وقتی با یک فرد جدید ملاقات می کنید، ناخودآگاه شخصیت او را ارزیابی می کنید – اینکه چگونه صحبت می کنند، نگاه می کنند و چگونه عمل می کنند. سپس، بر اساس تعاملات خود، شروع به ایجاد تصوری از این شخص می کنید. این تصور از آنها می تواند تحت تأثیر آنچه دیگران در مورد آنها به شما می گویند نیز باشد.

نام تجاری خود را به جای کسی که ملاقات کردید قرار دهید. چگونه می توانید تضمین کنید که مورد پسند هرکسی باشید که می بینید؟ هیچ تضمینی وجود ندارد، اما تلاش یک عامل تعیین کننده است. برند شما باید تلاش کند تا کاملاً جامع، جذاب و قابل اعتماد باشد.

برندها به دلایل خوبی زمان زیادی را صرف هویت خود می کنند. هنگامی که هویت برند شما در جهان آشکار می شود، تصاویر برند شروع به شکل گیری می کنند و شما می خواهید که آنها تا جایی که می توانند مثبت باشند.

متأسفانه، شما می توانید هویت برند قوی داشته باشید اما تصویر ضعیفی داشته باشید. در آن صورت، نکات دیگری برای کمک به شما برای حل این مشکل وجود دارد، یعنی:

  • در صنعت خود روابط مثبت ایجاد کنید
  • در رسانه های اجتماعی جذاب و دوستانه باشید
  • اطمینان حاصل کنید که مشتریان تجربه فوق العاده ای با شما دارند
  • هدایا و پیشنهاد های ویژه ارائه دهید
  • دلیلی برای برند خود داشته باشید (موسسات خیریه، سازمان ها و غیره)
  • در هر حرکت تجاری ثابت و مراقب باشید

آیا در حال حاضر شرایطی از اضافه باری اطلاعات دارید؟ نگران نباش! برای کمک به شما در دریافت همه این اطلاعات، در اینجا یک اینفوگرافیک از تصویر برند در مقابل هویت برند با جزئیات مختصر و ساده آورده شده است.

تصویر برند در مقابل هویت برند: یک زنجیره قدرتمند

تفاوت اساسی بین تصویر برند و هویت برند در دیدگاه است.

هویت برند شما کاملاً در دستان شماست و تصویر برند شما چیزی است که می توانید در آن سهیم باشید، اما در پایان روز، مخاطبان شما تصمیم گیرنده اصلی هستند.

بیشترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نقش خود را به عنوان یک نام تجاری به نحو احسنت انجام دهید – فوق العاده قابل اعتماد باشید، مشتریان خود را اولویت بندی کنید و یک تجارت کامل باشید. اگر این مراحل را جدی و پیوسته انجام دهید، تصویر برند مطلوب فقط یک قدم با شما فاصله دارد.

تصویر برند خوب نشان دهنده کسب و کاری است که خودآگاه و دوست داشتنی است. و کلید رسیدن به این مرحله بسیار ریشه در کاری دارد که در ابتدا انجام می دهید. هویت برند خود را با یک پایه محکم بسازید – باورهای خود را کشف کنید و یک لوگوی زیبا داشته باشید، همه اینها!

دیر یا زود، به میزان بسیار سودمندی که هر دو ویژگی ارائه می دهند، خواهید رسید: برندی که ارزش اعتماد را دارد.