ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟

فهرست محتوا

اگر شما یک برند تجاری داشته باشید ممکن است در مورد ارزش ویژه برند تجاری و تاثییر زیاد آن بر موفقیت را شنیده باشید.

اما چرا ارزش ویژه برند مهم است؟ به رسمیت شناختن برند و آگاهی از برند بخش بزرگی از تأثیر یک برند بر جامعه است. این تاثییر گذاری به عنوان ارزش ویژه برند اندازه گیری می شود.

در این متن، ما راجب اینکه ارزش ویژه برند چیست و چگونه میتوانید آن را بدست اورید، حفظ اش کنید و اندازه گیری اش کنید صحبت می کنیم.

ارزش ویژه برند چیست ؟

تصور کنید که در حال راه رفتن در راهرو ای  در سوپرمارکت به دنبال یک جعبه غلات برای بردن به خانه هستید. راهرو غلات پر از صدها حتی هزاران نوع غلات است. از انواع مختلف گرفته تا برندهای مختلف. اما شما از قبل غلاتی به خصوص را مد نظر دارید . ان جعبه ي کورن فلکس کلاگ درست رو به روی چشمان شما در ورودی راهرو است. مارک های زیادی از کورن فلکس در آن راهرو وجود دارد. برخی ارزان تر از کلاگ و برخی خوش طعم تر. برخی دیگر ممکن است سالم تر و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی های ناسالم باشند. اما شما از کورن فلکس کلاگ خوشتان می اید که جعبه ای با خروس بزرگ در جلوی ان است. ان غلاتي است که هميشه میخرید. تنها چيزي که از زمان بچگی می خوردید و هيچ غلات دیگری نيست که بخواهید بخورید، این همان ارزش ویژه برند است.

بگذارید یک مثال دیگر برایتان بیاورم. بیایید فکر کنیم شما در حال بازی با فرزندان خود در خارج از منزل هستید که ناگهان آن ها افتاده و خراشی بر روی زانوی خود ایجاد می کنند و شما می گویید: «نگران نباشید! من برایتان يه چسب زخم مياورم.» در لحظه ای که شما از کلمه ی چسب زخم استفاده می کنید شما ناخودآگاه قدرت ارزش ویژه  برند چسب زخم را نشان می دهید.

به بیان ساده، ارزش ویژه برند راهی است که مصرف کنندگان، برند شما را درک می کنند و نشان میدهند که چقدر به آن وفادار هستند. ارزش ویژه برند چیزی است که در طول زمان، از طریق کار سخت و تجزیه و تحلیل به دست می آید. وقتی ارزش ویژه برند شما مثبت باشد، محصولات برند شما به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها به یاد ماندنی و تأثیرگذار هستند و تأثیری مثبت بر مصرف کنندگان می گذارند.

اجزای ارزش ویژه برند چیست؟

how to build brand awareness pyramid - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

ارزش ویژه برند چیزی نیست که بتوان به سادگی به آن دست یافت. در زمینه  برندسازی، لایه های زیادی وجود دارد. ارزش ویژه برند نقطه اوج این فرآیند است. ابتدا با استراتژی برند شروع می کنید، به سمت ارزش برند و داستان سرایی می روید، سپس تیمی را برای مدیریت برند ایجاد می کنید تا آگاهی از برند را افزایش دهید. سپس به وفاداری و اولویت برند دست می یابید. و در نهایت ارزش ویژه برند.

چند مؤلفه وجود دارد که ارزش ویژه برند را تشکیل می دهد. آنها بر اساس فرآیند ذکر شده در بالا ساخته شده اند و به شرح زیر هستند.

آگاهی از برند تجاری

آگاهی از برند به این بستگی دارد که مصرف کنندگان چه چیزی و چه مقدار از برند شما می دانند. سطوح آگاهی از برند بین افرادی که برند شما را کشف می کنند تا افرادی که زمانی که به خدمات یا محصول خاصی نیاز دارند و فقط برند شما را انتخاب می کنند تقسیم می شود. یک مثال عالی از آگاهی از برند زمانی است که یک برند فوراً از روی نماد و لوگو یا حتی فقط رنگ آنها شناسایی می شود. در برخی موارد، یک برند به سادگی از روی شعار آن شناخته می شود.

درک برند

درک برند همان چیزی است که مردم و مصرف کنندگان در مورد برند شما احساس و فکر می کنند. مردم عموماً ادراک مثبت یا منفی از یک برند دارند، اینها هستند که در طول زمان یک ادراک عمومی ایجاد می کنند.

ارزش های برند شما باید با ارزش های مشتریان شما مطابقت داشته باشد به گونه ای که بر افکار مثبت نسبت به شرکت شما تأثیر بگذارد.

متمایز کننده برند

برای اینکه برند شما موفق باشد و ارزش ویژه برند خوبی داشته باشد، باید تمایز قوی از رقبای خود داشته باشد. متمایزکننده برند، یک چیز یا ترکیبی از چیزهایی است که یک برند خاص را از بقیه متمایز می کند.

متمایز کننده برند می تواند هر چیزی باشد، از طراحی تجربه کاربری عالی تا خدمات مشتری درجه یک. هر چه هست، باید خاص و منحصر به فرد باشد. هنگامی که برند شما متمایزکننده خود را مشخص کرد باید تجزیه و تحلیل کنید که آیا باعث واکنش مثبت یا منفی می شود. اگر مثبت باشد، ارزش ویژه برند شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

ارتباط برند

ارتباط برند معیاری است که نشان می دهد برند شما چقدر در صنعت و جایگاه خود مرتبط است. ارتباط با بسیاری از جنبه‌های برند، از نحوه ایجاد پیام‌ها و کپی‌نویسی گرفته تا طراحی بسته‌بندی مرتبط است.

یک راه خوب برای ایجاد یک نام تجاری مرتبط با تعیین ارزش هایی است که برند شما بتواند پشت سر آنها بایستد و به آنها باور داشته باشد. این پیشنهاد ارزش نامیده می شود.

وفاداری به برند

به راحتی بزرگترین و مهمترین مؤلفه ارزش ویژه برند، قدرت وفاداری به برند است. وقتی یک مصرف کننده برندی را انتخاب می کند که به آن اعتقاد دارد، او برای تمام عمرش به آن وفادار خواهد بود.

آنها نه تنها بارها و بارها از برند شما خرید می کنند، بلکه آن را به دوستان و اعضای خانواده خود نیز توصیه می کنند.

ارزش برند

ارزش برند شما چیست؟ چه ارزشی برای مصرف کنندگان دارد؟. ارزش برند بیشتر یک مولفه مالی است. به این معنا است که یک برند در صورت فروش چه ارزشی خواهد داشت.

این مولفه که مرتبط با ارزش ویژه برند است، کمی متفاوت از سایر اجزای این لیست است. اکثر اجزای موجود در این لیست بلوک های سازنده ای هستند که هم بر ارزش ویژه برند تأثیر می گذارند و هم تحت تأثیر قرار می گیرند. از سوی دیگر، ارزش برند عمدتاً یک طرفه است. هنگامی که ارزش ویژه برند بهبود می یابد، ارزش برند نیز افزایش می یابد.

نحوه ساخت ارزش ویژه برند در 6 مرحله

3 6 - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

ایجاد ارزش ویژه برند مستلزم زمان و کار فراوان است. برای اینکه برند شما ارزش ویژه برند مثبت داشته باشد، ابتدا باید مراحلی را طی کند.

اینها شش مرحله ای هستند که یک برند باید برای رشد و بهبود مستمر ارزش ویژه برند خود دنبال کند.

مرحله شماره 1: ارزش های اصلی برند خود را بسازید و به آن ها پایبند باشید

اولین قدم برای ساختن یک برند و متعاقباً ارزش ویژه برند آن، نوشتن مجموعه ای از ارزش های اصلی است. اینها سنگ بنای چیزی است که یک برند به آن اعتقاد دارد و به آن پایبند است. ارزش های برند موضوعاتی مانند کار تیمی، موفقیت مشتری، تجربه کاربری و تعامل را پوشش می دهد.

ارزش های برند در یک پیشنهاد ارزشی مشخص می شوند. برای جمع آوری ارزش پیشنهادی شما، تیم باید به چند سوال در مورد برند پاسخ دهد.

اول از همه، چه چیزی برای شرکت، موسس و اعضای تیم آن اهمیت دارد؟ نام تجاری نمایان گر چیست؟ این شرکت چقدر مشتریان و رقبای خود را می شناسد؟

وقتی ارزش پیشنهادی شما آماده شد، به آن پایبند باشید و بقیه مراحل را حول آن بسازید.

توجه: ارزش‌های اصلی برند (ارزش پیشنهادی) با ارزش برند، که در مورد ارزش پولی است، یکسان نیست.

مرحله 2: ایجاد آگاهی

قدم بعدی ایجاد آگاهی از برند است. این مرحله دیگری است که در طول زمان ساخته شده است.

برای ایجاد آگاهی از برند، برند شما باید توسط مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب دیده شود. این از طریق جایگاه استراتژیک برند و استراتژی بازاریابی به دست می آید.

شما می توانید برنامه بازاریابی خود را برای ایجاد آگاهی با الگویی مانند شکل زیر جمع آوری کنید.

راه های خوب برای ایجاد آگاهی از برند، بازاریابی محتوا ، بازاریابی رسانه های اجتماعی همراه با مشارکت در رویدادها، قرار دادن و مشارکت برند در جامعه است.

تبلیغات حضوری یا چشم تو چشم یکی دیگر از ابزارهای عالی برای ایجاد آگاهی از برند است. هیچ چیز بهتر از این نیست که یک مشتری خوشحال برند شما را به دوستان و خانواده خود توصیه کند. از مشتریان وفادار خود بخواهید نظرات خود را در وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی یا اجتماعات گروه های جی دو بررسی کنند.

مرحله سوم: درک مثبت از برند ایجاد کنید

ادراک مشتریان نسبت به برند شما می تواند به هر دو صورت پیش برود. مثبت یا منفی. نیازی به گفتن نیست که برای ارزش ویژه برند خوب، برند شما نیاز به ادراک مثبت دارد. مراحل اولیه ادراک مشتریان نسبت به برند شما در اولین برداشت ها و واکنش ها صورت میگیرد.

مطمئن شوید که علایق مشتری خود را و اینکه چه چیزی باعث جلب توجه آنها می شود را می شناسید. با آنها به زبانی که راحت هستند ارتباط برقرار کنید. روانشناسی رنگ ها را در هنگام ساخت دارایی ها و بازاریابی بصری در نظر بگیرید و اینکه چگونه رنگ های مختلف دارای برداشت های متفاوت هستند را بررسی کنید.

مرحله چهارم: پیوندهای وفادار قوی ایجاد کنید

هنگامی که یک مشتری شروع به نشان دادن وفاداری می کند، زمان عالی برای تقویت این پیوندها است. ایجاد وفاداری با مشتریانی که آگاهانه از برند شما آگاه هستند، با ارزش های برند شما ارتباط برقرار می کنند و درک مثبتی از برند شما دارند زمانی مناسب برای اینجاد پیوندی قوی است.

یک راه خوب برای وفادار نگه داشتن پایگاه مشتری خود این است که با پیام خود سازگار بمانید. اما به یاد داشته باشید که شما هم نمی خواهید آنها را خسته کنید. ایده های جدیدی ارائه دهید که کامل کننده ارزش های برند و ارزش های پیشنهادی شما باشد.

موثرترین راه برای ثابت نگه داشتن تجربه برندتان، سرمایه گذاری در نرم افزار مدیریت برند است که نتیجه شما را بهبود می بخشد و دیدگاه های برند شما را در مرکز همه چیز قرار می دهد. برای مثال، با تقویت کار خود با نرم‌افزاری مانند فرانتیفای می‌توانید دستورالعمل‌های برند پی‌دی‌اف ثابت خود را به فرمت دیجیتال تبدیل کنید، و با دادن یک منبع واحد به شرکت خود برای ذخیره، اشتراک ‌گذاری گرافیک ها و پیام‌های شما در یک منبع یکپارچه ذخیره می‌مانند و سپس می توانید تمام عناصر برند خود را مدیریت کنید.

مرحله پنجم: به طور مستمر تجربه مشتری را بهبود بخشید

نحوه برخورد برند شما با روابط مشتری، خوب یا بد برای ایجاد ارزش ویژه برند مهم است. ایجاد احساس شنیده شدن در مشتریان برای حل مشکلاتی که هنگام استفاده از محصولات یا خدمات شما با آن مواجه می شوند، مهم است. به کاربران و مشتریان خود فضایی ارائه دهید تا بتوانند پیشنهادات ، درخواست ها و ایده‌هایی را برای ویژگی های برند شما و محصولات جدید ارائه دهند. به آنچه آنها می گویند گوش دهید و اگر تعدادی از آنها چیزهای مشابهی را مطرح کردند یا پیشنهاد دادند، آن را بررسی کنید.

برای بهبود مستمر تجربه مشتری، مطمئن شوید که یک تیم پشتیبانی قوی دارید. اگر نام تجاری شما بین المللی است، یک تیم راه دور با پشتیبانی شبانه روزی ایجاد کنید.

 اجرای فرآیند گوش دادن اجتماعی نیز ایده خوبی است تا اطمینان حاصل شود که هیچ مکالمه آنلاینی در مورد کسب و کار خود را از دست ندهید و می توانید بلافاصله نظر منفی در مورد برند خود را به یک نظر مثبت تبدیل کنید.

مرحله ششم: یک جامعه فعال و درگیر داشته باشید

علاوه بر حفظ تجربه مثبت مشتری، برندها همچنین نیاز به ایجاد یک جامعه دارند. راه های زیادی وجود دارد که یک برند می تواند یک جامعه بسازد.

به عنوان مثال، گروه های فیس بوک یا اسلک، رویدادهای اجتماعی، شرکت در کنفرانس ها، اجلاس سران و سایر رویدادهای مجازی و غیره. یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد جامعه از طریق رسانه های اجتماعی به طور عمده توییتر است، که در آن مکالمات 24 ساعته در حال انجام است.

چگونه ارزش ویژه برند را حفظ کنیم

unnamed - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

بنابراین شما سفر خود را به سمت ارزش ویژه برند آغاز کرده اید! اما سرگرمی به همین جا ختم نمی شود. اکنون باید آن را حفظ کنید، رشد دهید، آن را بهبود بخشید و شکوفا دهید. در اینجا چند نکته برای کمک وجود دارد.

نکته شماره 1: همانطور که رشد می کنید معتبر بمانید

برای ایجاد ارزش ویژه برند، برند شما باید رشد کند. رشد و نفوذ چیزی است که ارزش ویژه برند شما را افزایش می دهد. اما اگر در این راه معتبر نباشید، نمی توانید رشد کنید و شکوفا شوید.

به طور مرتب ارزش‌های پیشنهادی و اصلی برند خود را مرور کنید، برند شما باید از چیزی که به آن اعتقاد دارد دفاع کند. شما باید پشت آنچه مهم‌تر است بایستید.

هر تغییری در کپی فروش، صفحات فرود، کمپین های رسانه های اجتماعی، خبرنامه های ایمیل و توضیحات بسته بندی باید همیشه با ارزش های اصلی برند معتبر و مرتبط باشد.

استفاده از الگوی دستورالعمل‌های برند مانند شکل زیر می‌تواند به حفظ شما و تیمتان در یک صفحه کمک کند.

نکته شماره 2: با مخاطبان خود در ارتباط باشید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، ایجاد یک جامعه از طریق نام تجاری شما یک راه خوب برای بهبود ارزش ویژه برند در طول زمان است. راه های زیادی برای ایجاد جامعه وجود دارد. مثلا؛

گروه های فیس بوک

چت های توییتر

گروه های سلک

زیرمجموعه های ردیت

سیستم های امتیاز و جوایز

برنامه ها

کالا و سواگ

مکاتبه برای تاریخ های خاص (یعنی تولدها)

اطمینان حاصل کنید که به هر پست رسانه اجتماعی یا پیام مستقیم ارسال شده به برند شما در هر یک از این سیستم عامل ها پاسخ دهید. ارتباطات ایجاد کنید و با مشتریان مانند افراد واقعی رفتار کنید، نه فقط یک شماره مجازی.

نکته شماره 3: فرآیندهای کنترل کیفیت را ایجاد کنید

همانطور که نام تجاری و ارزش ویژه برند شما رشد می کند، مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما همیشه بهترین هستند.

فرآیندهای کنترل کیفیت را ایجاد کنید تا مطمئن شوید که هر بار که مشتری با آنچه شما ارائه می‌دهید تعامل می‌کند، بهترین راه‌حل را برای مشکلات خود دریافت می‌کند.

یک تیم کنترل کیفیت باید تمام سطوح تعامل مصرف کننده را برای برند شما بررسی کند، از ممیزی رسانه های اجتماعی گرفته تا تجربه کاربر از صفحات وب و محصولات فیزیکی. فوراً مواردی را که کار نمی کند برطرف کنید و در جلسات تحقیق کاربر به موضوعات گوش دهید. در طول اقدامات کنترل کیفیت، قیمت محصولات خود را نیز در نظر بگیرید. آیا قیمت محصولات شما به محصولات مشابه در صنعت شما نزدیک است یا متفاوت است؟

کیفیت پیشنهادات خود را بر اساس قیمت و ارزش دریافت شده آنها ارزیابی کنید. با نظارت بر مخاطبان هدف و رفتار مصرف کننده ها با برند خود، هرگونه اختلاف در قیمت گذاری خود را اصلاح کنید.

نکته 4: هنگام تغییر نام تجاری مراقب باشید

تغییر نام تجاری گاهی اوقات به یک برند کمک می کند تا ارزش ویژه برند را بهبود ببخشد و در موارد دیگر می تواند نتیجه منفی داشته باشد. قبل از تغییر نام تجاری، مطمئن شوید که کاملا ضروری است که نام تجاری خود را تغییر دهید. یک تغییر نام تجاری باید حداقل کمی از برند اصلی را حفظ کند تا مشتریان شما را از خود منحرف نکند. دقت لازم را انجام دهید و در مورد کلمات، نام ها یا رنگ های جدیدی که قصد استفاده از آن را دارید تحقیق کنید.

هنگامی که یک نام گذاری برند تجاری مجدد انجام می دهید، مطمئن شوید که مشتری خود را از تغییرات اساسی مطلع کنید. آنها را در این فرآیند مشارکت دهید، فرآیند تغییر برند را به آنها ارائه دهید و به آنها نشان دهید که چه کاری انجام می شود.

پس از اتمام برندسازی، یک رونمایی بزرگ داشته باشید تا همه بدانند چه خبر است. از یک الگوی راه اندازی نقشه راه مانند شکل زیر برای کمک به شما استفاده کنید.

نکته 5: از ارزش ویژه منفی برند در زمان‌های دشوار اجتناب کنید

هر زمان که اتفاق بزرگی در جهان، منطقه محلی یا جامعه شما بیفتد، ارزش ویژه برند شما مورد آزمایش قرار می گیرد. نحوه عمل یا واکنش برند شما به رویدادهای فرهنگی و جامعه شناختی بر دید مشتریان از شما تأثیر می گذارد.

شما باید راه هایی بیابید تا به ایجاد تجربیات مثبت با برند خود ادامه دهید. حواستان به کمپین های بازاریابی باشد که ممکن است کم توجه به نظر برسند.

چگونه ارزش ویژه برند را اندازه گیری کنیم

If youre using a single tool for measurement .width 1200 - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

بخش سوم این راهنما همه چیز در مورد اندازه گیری ارزش ویژه برند است. برای اندازه گیری ارزش ویژه برند به طور پایدار باید داده های کمی و کیفی را در نظر بگیرید.

روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری ارزش ویژه برند وجود دارد، اما سه موضوع اصلی وجود دارد که همه چیز را می‌توان در آن ها دسته‌بندی کرد. با انجام ممیزی برند که تمام موضوعات زیر را پوشش می دهد، شروع کنید. سوابق و داده های دقیق نتایج را برای اندازه گیری روندها در طول زمان نگه دارید. این الگوی زیر می تواند کمک کند.

معیارهای مالی

بزرگترین معیار از سه معیار ارزش ویژه برند، مالی است و صرفاً کیفی است. این همه ی معیارهای پولی و ارزشی برند شما را پوشش می دهد.

مثلا:

سهم بازار: برند شما چه مقدار از فروش کلی در صنعت شما را به خود اختصاص داده است. هر چه این درصد بیشتر باشد، ارزش برند نیز بیشتر می شود.

ارزش معاملاتی محصولات یا خدمات: پیشنهادات خود را به چه قیمتی می فروشید. آیا محصولات یا خدمات شما بر اساس ارزش برند و ارزش ویژه برند شما قیمت گذاری می شوند؟

درآمد فعلی و پیش‌بینی‌شده: برند شما در حال حاضر چقدر سود می‌آورد و چقدر در آینده پیش‌بینی می‌کنید که سود به همراه داشته باشد. حاشیه سود و سودآوری شما تأثیر زیادی بر ارزش ویژه برند شما دارد.

حق بیمه قیمت: چه مقدار از حق بیمه را می توانید به قیمت های خود اضافه کنید که مشتریان همچنان خواهان پرداخت آن باشند. اگر بتوان به راحتی به خط محصول یک امتیاز اضافه کرد، کیفیت درک شده توسط مشتریان نیز بهبود خواهد یافت. سپس مردم برای محصولات برند شما هزینه بیشتری می پردازند.

رشد پایدار مالی: چگونه شرکت شما از طریق ایجاد برند مثبت رشد و توسعه خواهد یافت. تبلیغات حضوری یکی از بزرگترین زوایای رشد پایدار است. وقتی مردم درباره برند شما مثبت صحبت می کنند، ارزش ویژه برند افزایش می یابد.

برای اندازه‌گیری معیارهای مالی برای ارزش ویژه برند، به تمایلات مشهور جامعه و ناهنجاری‌ها نگاه کنید تا ببینید چه چیزی در طول زمان در حال بهبود و محبوب شدن است. معیارهای مثبت چیزی است که افزایش ارزش ویژه برند را نشان می دهد. مواردی که کار نمی کنند باید اصلاح شوند تا به ارزش کلی برند آسیبی وارد نکنند.

معیارهای سلیقه ای

دومین معیاری که می توان اندازه گیری کرد، معیاری است که با صلیقه سروکار دارد. این یک معیار مبتنی بر مشتری است که با معیارهای کیفی سروکار دارد. متفاوت از ارزش پولی، معیارهای صلیقه ای بیشتر در مورد ارزش درک شده است.

مثلا:

  • ارتباط
  • متمایز کننده های منحصر به فرد
  • ادراک
  • ترجیحات عاطفی
  • حفظ مشتری
  • انجمن های برند

معیارهای سلیقه ای از طریق رفتارها و احساسات مصرف کننده در مورد برند شما اندازه گیری می شود. اینها از طریق گوش دادن به رسانه های اجتماعی، نظرسنجی ها، گروه های متمرکز و تحقیقات کاربران اندازه گیری می شوند.

بازاریابان تیم شما باید مسئولیت پیگیری مکالمات در پلتفرم هایی مانند توییتر و ردیت را داشته باشند که در آن نام تجاری شما ذکر شده است.

اندازه‌گیری هویت برند یک کار یکباره نیست، بلکه به تلاش‌ها و نظارت مستمر نیاز دارد. اطلاعاتی را که در طول زمان جمع آوری می کنید، مانند ادراک مصرف کننده و اینکه چگونه از نظر عاطفی بر افراد تأثیر می گذارد را ثبت کنید.

معیارهای قدرت

سومین معیار، قدرت برند است. این معیار همه چیز در مورد ارزش کلی برند شما در معیارهای کیفی و کمی است. مهم ترین اجزا در این گروه آگاهی از برند و وفاداری مشتری است.

معیار خوبی برای قدرت برند این است که چگونه یک برند به رویدادهای فرهنگی-اجتماعی و تغییرات نهایی در مورد مصرف کننده پاسخ می دهد. اگر بخش بزرگی از مردم از برند شما آگاه باشند، این نیز به منزله قدرت برند شماست. علاوه بر این، وفاداری نیز عامل بزرگی است.

اندازه گیری معیارهای قدرت را می توان از طریق نظارت و گوش دادن به رسانه های اجتماعی به دست آورد.

نام برند و شعار خود را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا ببینید آیا مردم در مورد برند شما صحبت می کنند و آیا آن را به دوستان خود توصیه می کنند یا نظرات خود را می نویسند.

برای اندازه گیری قدرت برند ، آگاهی مردم از برند شما کافی نیست، بلکه باید درک مثبتی از آن داشته باشند. نظرات و شکایات بد تأثیر مثبتی بر قدرت برند شما نخواهد داشت.

پنج نمونه از ارزش ویژه برند

بهترین راه برای درک ارزش ویژه برند، تجزیه و تحلیل برندهایی است که قبلاً می شناسید. ما فهرست کوتاهی از 5 برند را گردآوری کرده‌ایم که به شما ایده خوبی از چگونگی ایجاد ارزش ویژه برند در طول زمان و چگونگی ایجاد می‌کند.

مثال شماره 1: آمازون

download - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

اولین نمونه ارزش ویژه برند در این فهرست، آمازون، غول تجارت الکترونیک است. وقتی آمازون برای اولین بار وارد بازار آنلاین شد، فقط کتاب می فروخت.

قبل از افزودن انواع کالاهای دیگر، نام و برند قبلاً بزرگ بود. آگاهی از برند بسیار بالا بود و مشتریان وفادار کتاب نیازی به متقاعد کردن چندانی برای ایجاد رشد برند نداشتند.

برخی از برندها، مانند آمازون، با قرار گرفتن در اولین نام بزرگ در صنعت و برهم زدن قاعده ها، به سرعت ارزش ویژه را به دست می آورند. اگرچه آمازون اولین سایت تجارت الکترونیکی نبود، اما این سایتی بود که پیشروی کرد. پس از ایجاد هزاران سایت تجارت الکترونیک با استفاده از مدل آمازون، آمازون همچنان بزرگترین و پرکاربردترین سایت است.

آمازون یکی از با ارزش ترین برندهای دنیاست. و ارزش ویژه برند آمازون فراتر از هر سایت تجارت الکترونیک دیگری است.

اکثر خریداران آنلاین ابتدا خرید از آمازون را انتخاب می کنند و فقط در صورتی که نتوانند آنچه را که در آمازون نیاز دارند پیدا کنند، از سایت دیگری خرید می کنند.

ارزش ویژه برند آمازون به جایی رسیده است که بخش مهمی از زندگی روزمره میلیون ها نفر است. آنها به آن وابسته هستند، به ویژه در طول همه گیری کرونا. اما هیچ برندی عاری از مشکلات و شهرت بد نیست. کارگران آمازون بیش از حد کار می کنند و در معرض خطر سرایت هستند، اما سرعت سفارشات کاهش نمی یابد. این نشان دهنده قدرت خوب برند است که معیار قدرتمند ارزش ویژه برند است.

جعبه های آمازون در سراسر جهان قابل تشخیص هستند و بخش بزرگی از موفقیت آنها هستند. سادگی لوگو و سازگاری در طراحی عامل بزرگی در آگاهی از برند آنها بوده است.

مثال شماره 2: اپل

open graph logo 1 - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

دومین نمونه ارزش ویژه برند ما اپل است.

برند اپل یک نمونه عالی از ارزش ویژه برند مثبت است. هر ساله میلیون ها نفر در سراسر جهان منتظر رویداد بزرگی هستند که در آن محصولات جدید معرفی می شوند. قبل و بعد از آن روز، رسانه های اجتماعی و پوشش مطبوعاتی گسترده است.

علاقه مندان به برند اپل وفادار هستند و برای محصولات جدید اپل قیمت بالایی می پردازند.

ارزش ویژه برند اپل به قدری بالا است که حتی وقتی از شر همه پورت های کاربردی (جک های یو اس بی و هدفون) رایانه ها و تلفن ها خلاص می شوند، مشتریان وفادار همچنان محصولات آنها را می خرند.

به حدی که تمامی اقلام مورد نیاز را نیز خریداری می کنند تا بتوانند از هدفون و لوازم جانبی استفاده کنند.

هر سال اپل یک آیفون جدید عرضه می کند و همه دنیا در مورد آن می شنوند. تمام جنبه های آیفون توسط برندهایی مانند سامسونگ و هواوی کپی شده است.

گوشی‌های هوشمند آن‌ها ممکن است به اندازه یک آیفون خوب باشند، اما بسیار ارزان‌تر هستند. صرف نظر از این، یک مشتری وفادار اپل، پول خرید آیفون جدید را به جای اندرویدی که می تواند همین کار را انجام دهد، پس انداز می کند.

ارزش ویژه برند اپل با آمازون متفاوت است. آمازون برندی است که مردم به آن نیاز دارند، در حالی که اپل برندی است که مردم می خواهند. بزرگترین مؤلفه ارزش ویژه برند آنها وفاداری است.

مثال شماره 3: کوکاکولا

Coca Cola Logo.wine  - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

حالا بیایید در مورد کوکاکولا صحبت کنیم، برندی که بیش از 100 سال است که وجود دارد. ارزش ویژه برند کوکاکولا غیرقابل انکار است.

تنها یکی از محصولات آنها دارای نام تجاری اصلی است، اما این شرکت صدها محصول نوشیدنی دیگر را تحت نام تجاری شرکت کوکاکولا دارد. اکثر محصولات نوشیدنی آنها اولین انتخاب برای مصرف کنندگان در سراسر جهان است.

ارزش ویژه برند کوکاکولا برای مدت طولانی بالا بوده است و آنها مراقب بوده اند که در حین رشد آن را مثبت نگه دارند. این شرکت به خود می بالد که یک تجارت پایدار است که ردپای کربن خود را در طول زمان بهبود می بخشد.

آنها همچنین کارهای اجتماعی زیادی را در تمام کشورهایی که در آنها هستند انجام می دهند و از فراگیری و تنوع در تیم های خود حمایت می کنند.

شرکت کوکاکولا از طراحی برای بهبود ارزش ویژه برند استفاده می کند. آنها سیستمی به نام ماشین طراحی دارند که به مدیران کوکاکولا در سرتاسر جهان اجازه دسترسی به ان طرح ها را می دهد.

این کمک می کند تا دارایی های برند بسته به مکان و فرهنگ متناسب شود و ارزش ویژه برند در سطح بین المللی بهبود یابد.

مثال شماره 4: گوگل

OGB INSIDER BLOGS GoogleLogox2 Animated.0 - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

مثال بعدی در لیست نمونه ارزش ویژه برند ما گوگل است. برندی که به عنوان یک موتور جستجو در دهه 90 شروع به کار کرد و اکنون بسیار بیشتر از آن است.

بزرگترین مؤلفه ارزش ویژه برند گوگل آگاهی است. عبارت «گوگل ایت» گویای همه چیز است. همه می دانند گوگل چیست و میلیون ها نفر در سراسر جهان به طور منظم از آن برای زندگی و کار خود استفاده می کنند.

بسیاری منتظر سفارشی سازی لوگوی گوگل تقریبا روزانه خود هستند و لحظات مهم تاریخ و رویدادهای جاری را جشن می گیرند. اینها دودل های گوگل نامیده می شوند و بخش بزرگی از آگاهی از برند آنها هستند.

ارزش ویژه برند گوگل مانند ترکیبی بین آمازون و اپل است. مصرف کنندگان هم به گوگل نیاز دارند و هم می خواهند. فعالیت های آنلاین افراد را آسان تر از نبود آن می کند. گوگل، مانند کوکا کولا، به طور مداوم در حال بهبود شیوه های تجاری پایدار خود و ایجاد تنوع و شمول در تیم های خود است.

اینها عوامل مهمی برای ارزش ویژه برند هستند زیرا واکنش‌های احساسی مثبت را از وجود مصرف‌کننده مهار می‌کنند. آنها همچنین جامعه را تقویت می کنند و به شروع گفتگو بین مصرف کنندگان و تیم کمک می کنند.

مثال شماره 5: نایک

image - ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می شود؟ - برندینگ, برندسازی, برند - %d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87, %d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

آخرین نمونه ما نایک است، برترین برند ورزشی . ارزش ویژه برند در صنعت ورزش بین اکثر برندهای بزرگ مانند نایک، آدیداس، آندر آرمور و پوما مشترک است. اما هیچ کدام به بزرگی نایک و شعار «فقط انجامش بده» نیست.

نایک یکی از آن برندهایی است که دیگر نیازی به نام خود در لوگوی خود ندارد زیرا بسیار قابل تشخیص هستند. هیچ نماد لوگویی به اندازه ی نایک سووش نمادین نیست. نایک یکی از برندهایی است که نه تنها محصولات کاربردی را برای فعالیت های ورزشی  ارائه می دهد، بلکه مشتریان زیادی از آن کلکسیونرها هستند.

کلکسیونرهای کلاه و کفش ورزشی بخش بزرگی از مشتریان وفادار نایک هستند. آنها محصولات را به عنوان کلکسیون می خرند، در حالی که آن را حتی یک بار هم نمی پوشند. چگونه می توانید با آن سطح ارزش ویژه برند برابری کنید؟

یکی دیگر از عوامل مهم در ارزش ویژه برند نایک، ارسال پیام آنها به مشتریان است. تبلیغات تلویزیونی آنها در مورد برابری جنسیتی و فراگیر بودن آن ها همیشه به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد و تمایل دارد در سطح بین المللی تأثیر گزار باشد.